یادداشت نویسنده: اگر می توانستید یک نوشیدنی بخورید که علائم آرتروز را بدون عوارض جانبی از بین ببرد. آیا این کار را انجام میدادید؟ البته ، آرتروز نه تنها بسیار ناراحت کننده است، بلکه خطر ابتلا به بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت را نیز افزایش می دهد.

ما میخواهیم مواد غذایی که باعث کاهش درد التهابی در بیماران مبتلا به آرتروز میشود رامعرفی کنیم. نوشیدنی های موجود در لیست ما همچنین دارای مزایای تغذیه ای است که باعث کاهش التهاب و افزایش جریان خون در بدن می شود.

1- آب

70٪ بدن ما تقریبا آب است و وجود آب برای هر پروسه ای در بدن ضروری است.

اگر بدن شما کمبود آب داشته باشد نمیتواند سم زدایی انجام بدهد. همین مسئله باعث التهاب میشود. آب همچنین به مفاصل شما کمک می کند. در واقع، برخی از انواع آرتروز مربوط به کمبود آب است که در آن دو استخوان همدیگر را ملاقات می کنند.

آب همچنین به مفاصل شما کمک می کند؛ در واقع، برخی از انواع آرتروز ها مربوط به کمبود آب است که در آن دو استخوان همدیگر را ملاقات می کنند.

سعی کنید حدود 2 لیتر در روز از آب شیرین فیلتر شده استفاده کنید. وآب میوه های فانتزی را جایگزین آب نکنید زیرا آنها نمی توانند مواد مغذی را به طور موثر به بدن برسانند و اغلب دارای شکر هستند.

بیشتر بدانید  حکیم عمر خیام شاعر، فیلسوف، ریاضی‌دان و ستاره‌شناس ایرانی
2- آبمیوه گیلاس

اگر آرتروز دارید، پزشک ممکن است توصیه کند آبمیوه زیادتری بنوشید، که خود آن پر از قند بوده و التهابی است و مانع جذب فیبر توسط خون میشود. اما در این میان استثنائی وجود دارد. با توجه به طرز تهیه آب گیلاس ، مطالعات نشان داده است که باعث کاهش علائم استئوآرتروز می شود.

نگران نباشید تمام میوه ها را بخورید، زیرا مقدار زیادی فیبر و مواد مغذی را همراه با قندهای طبیعی به همراه دارند. در ضمن، یکی از میوه هایی (و آب میوه آن) که برای کاهش آرتروز بسیار پیشنهاد میشود ، گریپ فروت است. این میوه اثرات چندین دارو مختلف را شامل می شود، از جمله مواردی که معمولا برای آرتریت تجویز می شود.

3- اسموتی ها

یک راه خوب برای خوردن میوه بدون اثرات منفی این است که آن را به یک نسبتی با آب ترکیب کنید.

اسموتی ها نسبت به آب میوه سلامتی بیشتری دارند زیرا فیبر کل میوه را حفظ می کنند. شما همچنین می توانید برخی از سبزیجات را برای مزه دار کردن اسموتی به آن اضافه کنید.

ما توصیه می کنیم انواع مختلفی از میوه ها را هر روز بخورید چون آن ها شامل آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و باعث جلوگیری از التهاب شوند.

بیشتر بدانید  FDA داروی جدید ام اس(MS) را تائید کرد

از افزودن آب زیاد به اسموتی جلوگیری کرده و به جای آن با ماست تهیه کنیم. پروبیوتیک های موجود در ماست به حفظ سلامتی دستگاه گوارش کمک می کنند، همچنین عامل دیگری در کاهش التهاب است.

4- قهوه

برخی از مطالعات نشان می دهد که قهوه خطر ابتلا به پوکی استخوان و آرتروز و روماتیسم را افزایش می دهد، اما برخی دیگر این مطالعات را رد میکنند. با این حال، شواهدی وجود دارد که نوشیدن قهوه می تواند به شما در جلوگیری از آرتروز کمک کند.

ما همچنین می دانیم که قهوه حاوی پلی فنول ها است که شامل آنتی اکسیدان میباشند که با التهاب مبارزه می کنند. بنابراین اگر شما از قهوه لذت می برید، میتوانید با خیال راحت مصرف کنید فقط این را در نظر بگیرید که در روز 4 فنجان بیشتر خطرناک است.

5- چای

از سوی دیگر شما می توانید چای سیاه، سبز یا سفید را بنوشید و از مزایای پلی فنول های ضد التهاب استفاده کنید. اگر به طور اختصاصی برای آرتروز چای مینوشید، نوع سبز آن بهتر است و حاوی آنتی اکسیدان بیشتری می باشد. (برگ چای سفید در جای دوم قرار دارد.)

پلی فنول خاصی به نام (epigallocatechin 3-gallate (EGCG در چای سبز شناخته شده است. که دو عنصر مهم برای محافظت از غضروف و استخوان ها بشمار میروند. EGCG همچنین 100 برابر قدرتمندتر از ویتامین C و E است.

6- شیر

سوال دیگری در مورد این که آیا انسان برای رشد باید شیربخورد؟ و این درست است که نوزاد به شدت برای رشد به آن نیاز دارد؟

بیشتر بدانید  چه آجیل هایی برای سلامتی مفیدند

بلی- شیر بسیار غنی از مواد مغذی است و مقدار زیادی از کلسیم را برای تقویت استخوان ها در اختیار بدن می دهد.

اگر به لبنیات حساسیت دارید، به احتمال زیاد برای آرتروز شما خوب نخواهد بود. اگر نه، مطالعات خاص نشان می دهد که شیر می تواند پیشرفت استئوآرتریت را کند کرده و مانع از آن شود.

هر یک از این نوشیدنی ها نقش مهمی در کاهش التهاب دارند که باعث کم شدن علایم آرتروز و همچنین بسیاری از بیماری های دیگر در بدن میشوند. شما در رژیم غذایی روزانه خود می توانید از این نوشیدنی ها استفاده کنید. مایعات کافی در بدن نقش مهمی در حفظ اعضای بدن ایفا می کنند ، شما راحت تر می توانید حرکت کنید، و سختی کمتری از بیماری آرتروز را تحمل کنید.

نظر دهید

لطفا نظر خود را بنویسید!
لطفا نام خود را وارد کنید